Foto's presentatie 'Ervaringen met de Javaanse taal'

Op 06 augustus 2016 mocht ik van de Vereniging Herdenking Javaanse Immigratie (VHJI) een presentatie geven en een Javaans gedicht voordragen over mijn ervaringen met de Javaanse taal (en cultuur). In deze blogpost doe ik een paar sfeerbeelden met bijschrift.





Verbaasd maar geamuseerd luister ik naar de MC wanneer zij het publiek over mijn cv verteld.

Ik had niet verwacht dat zij vrijwel mijn hele (literaire) cv zou behandelen.

Tijdens het presenteren.
Prachtig Javaans decor.


Tijdens het presenteren.
Prachtig Javaans decor.

Mijn reactie toen bleek dat mijn Javaans gedicht bij het publiek in de smaak viel.

Na de presentaties van de inleiders werden er werkgroepen gevormd die elk een stelling over de Javaanse taal behandelen.

De werkgroepen moesten discussiëren of ze eens of oneens waren met een bepaalde stelling. Ook moesten ze aangeven waarom.
De werkgroepen moesten discussiëren of ze eens of oneens waren met een bepaalde stelling. Ook moesten ze aangeven waarom.
De werkgroepen moesten discussiëren of ze eens of oneens waren met een bepaalde stelling. Ook moesten ze aangeven waarom.

Nadat de werkgroepen hadden gediscussieerd, moesten ze hun resultaten gaan presenteren. 

Foto's: Jonathan Tjien Fooh

Comments